Team Old Time

Nyheder - 2020

Midnight Run Corona-Udgave
14-11-2020

Social amputation i O-løb.
07-11-2020

VFM i Danmark.
25-10-2020

Finalen - CC-Cars Dasu Classic
24-10-2020

Nacht d. l. Messer 20.
10-10-2020

Rally Naturens Rige.
03-10-2020

Dithmarschen Fahrt
19-09-2020

Team Old Time "On Tour Again"
05-09-2020

Læborg Auto 35 Års Jubilæum
29-08-2020

Corona 2 Løbet
25-05-2020

Verden på vågeblus. Del 3.
17-05-2020

Corona-Papirløbet 2020
11-05-2020

Verden på vågeblus. Del 2.
02-05-2020

Verden på vågeblus.
02-04-2020

Foråret står for døren.
27-03-2020

BOAS - Midtjydsk Turnering 1.Afd.
07-03-2020

BOAS - GPS Løbet
24-02-2020

”Water Trail DK”
22-02-2020

Skulder klap.
10-02-2020

Løsning - opgave i Corona 2 - Løbet
25-01-2020
  
Midnight Run Corona-Udgave 14-11-2020

 

 

TAK til Løbsledelsen i Midnight Run og Dansk Historisk Motor Club fordi de trods store Corona-Udfordringer, valgte at gennemføre løbet, selvom det blev noget mere besværligt og kostede de udenlandske deltagere (Tyskere og Nordmænd) som jo ikke kunne komme iflg. Corona-nedlukning. Deltagere fra det lukkede Nordjylland, måtte også melde afbud. Og nogle ( bl.a. Harald Søndergaard ) måtte i hast ud at finde en ny makker. Hele arrangementet var Covid 19 sikkert – Flot.

21 mandskaber havde fundet vej til start hos Holsted Biler – som var vært med sodavand og grillpølser til udendørs fortæring med behørig afstand.

Første start var kl. 15:00 – Noget tidligere end normalt, men som altid lovet i indbydelsen, så blev det både mørkt og beskidt til sidst for alle deltagere, inden de snavsede biler kunne køre i mål på P-Pladsen ved Gl. Vejen Idrætshal – hvor der var sørget for udlevering af sandwich og vand som ”Take Away”

Selve løbet var meget koncentreret i et lille område med Vejen, Bramming og Hovborg som ”hjørner” 153 kilometer med 11 sekundetaper og med nogle gode lange pålidelighedsetaper, hvor orienterings-finterne var strammet pænt op synes jeg. Kun de skrappeste kom igennem her uden manglende rutekontroller ( alle IMK-Hold var selvsagt skrappe ;-) ) En ny ting på orienteringsetaperne var indlagte tulipaner, som så skulle køres nøjagtig på målet og afgjorde ruten derefter ( den ene eller anden vej rundt til næste punkt) Et frisk pust, men pas på hastigheden på O-Etaperne. 45 km/t er højt sat når der skal lures finter.

En anden ny ting var en hjemmeside hvor man via en QR-Kode kunne følge med i sekundetapetiderne efterhånden som de blev indlæst fra beregningen, hvor bl.a. Jan Søndergaard sad ved computeren.

Så var der også lige en gammel ting, som ikke har været brugt i årevis – Hastighedskontrol. Generelt må gennemsnitshastigheden ikke overstige 60 km/t – Men i et løb som dette vil de fleste gerne være ”lidt foran” på O-Etaperne for at have ekstra tid til at lure finterne. Og netop på en sådan lang O-Etape ( 16.572 m ) Havde løbsledelsen opsat et måling over 2489 m. Flere deltagere startede tilmed fra TK3 ”i god tid” og hævede dermed uforvarende gennemsnitshastigheden betragteligt. Resultatet var at halvdelen inkasserede 10 strafp. eller mere. Troels og jeg kom 24 sekunder for tidligt her, – og vi startede netop ca. 30 sek. før tid ved TK3 – ØV

Poloén gjorde det ellers godt på trods af nogle fæle klage-lyde fra fortøj og bagfjedre, især på grusvejene, men det holdt hjem. Nogle af HTK-Målingerne stod kort efter vinkelsving, bakker og S-kurver og det var helt umuligt at ”piske” Poloéns 55 hk. så vi kunne nå målepunktet rettidigt, og flere steder fik vi 3-5 sek. Straf. Efter min mening favoriserer løbsledelsen på den måde de stærkeste biler.

Til slut er der bare at sige tak for en god oplevelse – ærgerligt at feltet ikke kunne være fyldt op med både Tyske og Norske deltagere, som det plejer. Og ærgerligt at hyggen ved fælles aftensmad og præmie-uddeling var Corona-ramt.

 

Med Sportslig Hilsen  -  Niels Peder

IMK-Resultater.:

Touring.:  Poul og Hanne                1. Plads OG på en flot 3. plads til MNR-Pokalen (1,10 Sek. fra sejren)

O-Løb….: Harald og Svend Erik      1. Plads

               Troels og Niels Peder       2. Plads

Alle resultater 

IMK-Foto

Skarpe Foto

Rallyinfo Foto