Team Old Time • Nyheder • Videoer • Billeder • Nostalgi • Kontakt • Teamet • Links • Forside

Verden på vågeblus. Del 3.17-05-2020

 

 

Verden på vågeblus. Del 3.

 

Etape 5.

Vi er jo i fuld gang med etape 5. og mens vi ”kører” kan I jo prøve kræfter med opgave 1 fra etape 4. God fornøjelse.  Ja sådan sluttede jeg sidst.

Ja og nu er vi så nået igennem endnu en hård etape. Der er blevet snakket regler og ”hvad mon han (løbslederen) mener her. I har jo haft chancen for at løse opgave 1 fra etape 4. Løsningen kommer her.:

Etape 5 består igen af 8 opgaver hvoraf de 7 første ”hænger” sammen. De køres igen Nord for Düren. Denne gang er vi cirka 30 km nord for, i området lige syd for Glimback. Og igen får vi ”kam til vores hår”. Vi får nye udfordringer. Blandt andet skal vi nu prøve at køre ”Fiskeben”. Prøv at kikke på dette eksempel.

     


Den sidste opgave er igen syd for Düren i ”Nationalpark Eifel”. Her er vi efterhånden ved at være ”stedkendt”. I løbet af weekenden når vi alle tre i mål. Vi har virkelig gjort os umage alle sammen og det belønner sig da også, da vi får resultaterne fra etape 5.: 131-Troels bliver nr. 17 med 40 stp. 130-Jan nr. 18 ligeledes med 40 stp. men er kommet i mål ca. 11 timer senere, og 133-Niels Peder bliver nr. 57 med 100 stp.  Så der er igen fremgang i det totale regnestykke. Jan er rykket op som nr. 42. Troels er nu nr. 49 og Niels Peder er nr. 78. Så igen en fin IMK indsats.

Etape 6.

Vi er nu kørt ud på løbets sidste og afgørende etape. Og hvis i mener, at vi har været af den opfattelse at de første 5 etaper var svære, ja så er det da rigtig vurderet. Men så kan vi da lige oplyse, at på etape 6 er ”skruen” blevet skruet ”helt i bund”. Uf vi må arbejde. Vi må lige ringe sammen om ”forståelsen” af diverse regler, for at have en ide om, hvad vi skal. Igen er de første 6 opgaver sammenhængende. Igen får vi ”ekstra” Regler. Udover at veje er ensrettet, er der også lige disse to regler ekstra. ”Kreuzungsverbot og amerikanischen Abbiegens”. Denne gang gælder dette på de første 6 kort.

Vi vil jo meget gerne igen lave et rigtig godt resultat alle tre. Ja især da det jo nu er sidste chance. Vi krydser finger og håber det bedste. Den ”store” opgave, er ekstrem svær, ja faktisk så ”tricket”, at da vi senere får idealruten, ja der har løbsledelsen ”neutraliseret” to pæne stykker, da der kan være tvivl om ruten. Denne del er igen nede i Eifel området. (Her er rigtig fin natur og små hyggelige landsbyer. Her vil vi bestemt bruge et par ugers ferie, når vi engang er sluppet af med Coronaen) Nu er vi på vej mod mål, og jeg når ind lørdag. Jan & Niels Peder kommer ind henholdsvis søndag og mandag.

Og igen er vi godt kørende på trods af alle genvordigheder. Resultatet for etape 6.: 130-Jan nr. 19 med 40 stp. 131-Troels bliver nr. 21 med 50 stp. og 133-Niels Peder bliver nr. 71 med 130 stp.

Dejligt at være nået i mål og fint at der ikke er flere etaper nu. Det er jo ”næsten” sommer, og så må vi jo ud i den friske luft. Vores deltagelse i det ” 1. Int. Virtuelle Frühlingsfahrt 2020”, har helt bestemt været en god beslutning. Vi har haft en rigtig stor oplevelse og vi har lært en hel del, af at deltage i dette spændende løb. Og vi mener da selv, at vi har klaret os ok, når man tager regler og forhold i betragtning. Men at det har været en rigtig fin oplevelse, ja det lader sig ikke fornægte. Spændende, hård, lærerigt og sjovt. Helt igennem en fed oplevelse. Så en RIGTIG stor tak til folkene bag dette arrangement. ”Mesterskabet” -  ”Virtuelle Ori-Challenge” – ”Virtuelle Frühlingsfahrt 2020”, er blevet til i et samarbejde mellem disse 3 klubber. Euregio Classic Cup e.V. - Automobilclub Eschweiler e.V. im ADAC - MSC Huchem-Stammeln e.V. 1976 im NAVC. Alle i området mellem Aachen og Köln. FLOT ARBEJDE.

Nu går vi jo så bare og venter på det samlede resultat. Imens kan jeg fortælle, at af de 148 startende mandskaber, ja der er der 126, der har klaret sig gennem alle strabadserne. Resten er stille og roligt faldet fra hen af vejen. Nogle har ikke ”nået” at aflevere en eller flere etaper til tiden og 3 er udgået. En anden sjov ting er, at da min lille ”Trabbi” kom på hjemmesiden, inden starten med logo og startnumre, ja så er der senere kommet et par mere med på ideen. Rigtig fint.


Med hensyn til medlemskab af klubber hænger det sådan sammen. For ”Team Old Time” er ”Klubben” – IMK. (Ikast & omegns Motor Klub) Derudover er vi også medlem i DHMC. (Dansk Historisk Motor Club). Derudover er Niels Peder & jeg også medlem af den tyske klub VFM (Verein für Motorsport e.V.) hos Richard Lehr i Verden, syd for Bremen. Så har vi det på plads. I ventetiden har vi nået at deltage i det danske ”virtuelle” O-Løb, - Corona-Papirløbet, som blev afviklet mandag aften, med ikke mindre end 72 deltagere. Rigtig flot efter danske forhold. Herom kan i læse anden steds på Hjemmesiden.  Nåe, men nu kom det samlede resultat. Det er sådan ud.:


Bernd Schmitz.

1.     Bernd Schmitz.              134,02 Stp.
2.     Dirk Kamps.                  131,67 Stp.
3.     Reinhold Wisniewski .     131,27 Stp.

24.   Edwin Speckmann          109,32 Stp.  VFM. + NAC Bremen.
34.   Jan Søndergård.            102,83 Stp.  IMK.
43.   Troels R.Nielsen.             97,55 Stp.  IMK. + VFM. + DHMC
79.   Niels Peder Rolighed.      66,41 Stp.  IMK. + VFM. + DHMC.
82.   Richard Lehr.                  61,80 Stp.  VFM. + DHMC.


Vi synes det er OK og flot af Jan, som var helt ukendt med de tyske Ori regler. Tillykke Jan. Vi vil også gerne sige tak til jer der har brugt tid på at følge vores ”færden” i det ”store” udland. Vi håber i har fået et lille indtryk af, hvad der er vi nu har lavet i 6 uger.


Med sportslig hilsen IMK i udlandet og Team Old Time.  -  Troels.

Den lille ”Trabbi” klarede den lange tur fint. :-)