Team Old Time • Nyheder • Videoer • Billeder • Nostalgi • Kontakt • Teamet • Links • Forside

Historic Viking Rally - FDC 211-05-2019

                                   logo FDM DASU                                                                               

Sakset fra Dasu-info-brev.: De gjorde det igen, Slagelse Auto Sport, en fantastisk kulisse dannede igen i år rammen om Historic Viking Rally. Byens torv var omdannet til et sand eldorado for bil interesserede, hvad enten det var nye eller gamle biler der havde ens interesse. Byens autoforhandlere udstillede deres nye biler og de 45 tilmeldte, lidt ældre biler, der skulle deltage i Historic Viking Rally, blev også linet op på torvet, så de mange interesserede publikummer fik en på opleveren lige fra morgenstunden.

Efter den tekniske kontrol, licens kontrol m.v. var der kaffe og rundstykker i det opstillede telt på torvet og kl. 10:00 trillede den første bil gennem start portalen, og de mange publikummer fik via en veloplagt Troels Lund en fyldig orientering om hvert eneste hold og efter at alle deltagerne var sendt afsted kunne andre så møde op med deres ”gamle” køretøjer, så var det op til publikum at bedømme hvilke køretøjer der var de flotteste. Alt imens de mange aktiviteter på torvet i Slagelse gik sin gang var vi andre så ude at kæmpe om sekunderne.

Så burde alt jo være klar til et godt klassisk P-løb. Men desværre var hastighederne, både på P-Etaper og S-Etaper sat noget for højt. Mange var ikke i stand til at nå frem til sekundetape-start på S-Etape 2 og 3 – Det lykkedes heller ikke os.

Ruten var ellers lagt smukt i smukke omgivelser, syd for Slagelse, med middagspause på havnen i Skælskør. Efter tidsnotering ved tidskontrollen var der tilbud om en lille førerprøve, en lille manøvre prøve med lidt slalom kørsel, ikke noget problem, nej problemet var at 2. køreren skulle holde et glas vand i hånden og spilde så lidt som muligt. For hvert spildt milliliter gav et strafpoint, dette sammenlagt med køretiden gav så resultatet. Et sjovt lille indslag til stor morskab for de mange publikummer der var på havnen i Skælskør.

Som sikkerhed ud mod publikum, var der sat minebånd op helt tæt på vejen. Ikke just det mest afskærmende, når nogle deltagere forsøgte eller kiksede en håndbremsevending om vendepunkts-keglen!

Efter middagspausen kørte vi 48 km/t i snithastighed ud gennem Skælskør by ! - til Sekundetape-start – vi nåede derud ved at starte fra pausen 3 min. før vores officielle tid !  Der var målkontrol på Torvet i Slagelse. Her måtte vi igen ”køre spidsrod” fra sekund-etape slut og de sidste km ind gennem Slagelse. Vi nåede det lige akkurat – men blot et rødt lys mere og vi havde fået straf der.

Sakset fra-infobrev.: Så var der kun at vente på resultaterne og aftensmaden, i ventetiden kunne man så i det fine vejr nyde en øl/sodavand, sparke lidt dæk, snakke lidt om dagens strabadser og efter en times hygge landede der så en helstegt pattegris i teltet som blev fortæret med stort velbehag. Resultaterne og præmie overrækkelsen lod vente lidt på sig, lidt ærgerligt, for nogle var kørt hjem.

IMK-Resultater.:

Poul og Hanne blev   nr. 2 i Touring med 36,80 Strafp.

Karin og Niels Peder nr. 6 i Sport med 78,40 Strafp.

Mvh

Niels Peder

 

PS.: Herfra kørte vi til Engly B&B ved Næstved, hvor vi mødtes med Inge og Troels. Søndag tog vi færgen Gedser – Rostock og herfra videre til Lübbenau i Spreewald, hvor vi Ferie-Hyggede os et par dage. Mandag eftermiddag, stødte Barbara og Helge til. De skulle ligesom Troels og Inge deltage i Europa Tour med start Torsdag morgen – men det er en helt anden historie, som Troels sikkert skriver om senere her på siden – Vi begav os hjemad Onsdag efter morgenmad. Og efter et lille kig på Schwerin, var vi hjemme i Sunds igen Fredag eftermiddag, efter lige at há truffet på Bente og Brian og deres yngste datter ved en af grænsekioskerne  -

                                                                 Så-deeet – Jo der er IMKér overalt.